Mitsubishi |
Modely
Jméno | Výroba | Modelů |
Mitsubishi Shogun Pinin | 2001 | 1 |
Mitsubishi Sigma | 1980 - 1995 | 25 |
Mitsubishi Space Liner | 2002 | 1 |
Mitsubishi Space Runner | 1992 - 2000 | 12 |
Mitsubishi Space Star | 1998 - 2008 | 19 |
Mitsubishi Space Wagon | 1984 - 2002 | 24 |
Mitsubishi SSS | 2000 | 1 |
Mitsubishi SST | 1998 | 1 |
Mitsubishi SSU | 2000 | 1 |
Mitsubishi Starion | 1982 - 1989 | 11 |
Mitsubishi SUP | 2002 | 1 |
Mitsubishi SUW | 1999 - 2001 | 2 |
Mitsubishi Valley | 1988 - 1998 | 11 |
Mitsubishi Verada | 1990 - 2005 | 17 |
Mitsubishi Lancer Evolution | 2014 - 2022 | 20 |
Mitsubishi Lancer Sportback | 2014 | 2 |
Mitsubishi Mirage | 2014 - 2022 | 40 |
Mitsubishi Outlander Sport | 2014 - 2022 | 50 |
Historie Mitsubishi sahá do roku 1870, kdy Yataro Iwasaki založil stejnojmennou loďařskou společnost. Ještě před koncem 19. století přidal do portfolia svých podnikatelských aktivit i těžební firmu, a položil tak základ největšího japonského průmyslného konglomerátu, který dnes tvoří 29 hlavních společností (včetně jednoho z nejsilnějších světových „bankovních domů“: The Bank of Tokyo – Mitsubishi UFJ). Pro tento typ průmyslných skupin, silně provázaných na politické špičky, jako i na úzké rodinné kruhy disponující převážnou částí finančních zdrojů země, se v Japonsku raného 20. století vžilo označeni „zaibatsu“.
Právě v tomto období se rozhodlo vedení rozvíjejícího se průmyslného „impéria“ Mitsubishi vstoupit i do perspektivní oblasti automobilové výroby. Výsledkem byl jeden z prvních japonských automobilů – Mitsubishi Model A z roku 1917. Malá skupina zákazníků schopných pořídit si, a provozovat vlastní vozidlo však dávala přednost renomovaným zámořským značkám, a tak první Mitsubishi zůstalo nadlouho i jediným. Návrat k výrobě aut je spojený až s obdobím militarizace země a vládní objednávkou na výrobu taktického armádního vozidla s pohonem 4x4. V rámci tohoto projektu vzniklo dnes už legendární Mitsubishi PX-33. Uvedený model, spolu se stíhacím letadlem Mitsubishi A6M „Zero“, patří zároveň k nejznámějším produktům firmy z období II. světové války. V prvých poválečných letech Mitsubishi pokračovalo hlavně ve výrobě užitkových vozidel, potřebných pro obnovu infrastruktury a průmyslu. K výrobě osobních aut, tentokrát už definitivně jako jedné z hlavních komodit koncernu, se Mitsubishi Heavy Industries vrátili v roku 1960 prostřednictvím mini-auta Mitsubishi 500. Následující léta, popisované jako „japonský ekonomický zázrak“ byli svědky dalšího rozvoje automobilové produkce, především pro potřeby domácího trhu. V této době se také od firmy Mitsubishi odděluje hodně podfirem.
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...