Mitsubishi |
Modely
Jméno | Výroba | Modelů |
Mitsubishi Grandis | 2005 - 2008 | 11 |
Mitsubishi GTO | 1999 | 1 |
Mitsubishi HSR-V | 1987 | 1 |
Mitsubishi i-MiEV | 2009 - 2014 | 5 |
Mitsubishi Jeep | 1970 - 1980 | 13 |
Mitsubishi L 200 | 1996 - 2008 | 16 |
Mitsubishi Lancer | 1973 - 2022 | 229 |
Mitsubishi Magna | 1985 - 2005 | 76 |
Mitsubishi Minica | 1971 - 2005 | 47 |
Mitsubishi Montero | 2000 - 2006 | 13 |
Mitsubishi Mum 500 | 1993 | 1 |
Mitsubishi Nessie | 2005 | 1 |
Mitsubishi Outlander | 2003 - 2022 | 115 |
Mitsubishi Pajero | 1982 - 2012 | 100 |
Mitsubishi Proudia | 2005 | 1 |
Mitsubishi Raider | 2006 - 2009 | 21 |
Mitsubishi RPM 7000 | 2001 | 1 |
Mitsubishi RVR | 2011 - 2012 | 2 |
Mitsubishi Sapporo | 1977 - 1992 | 13 |
Mitsubishi Shogun | 2009 - 2012 | 4 |
Historie Mitsubishi sahá do roku 1870, kdy Yataro Iwasaki založil stejnojmennou loďařskou společnost. Ještě před koncem 19. století přidal do portfolia svých podnikatelských aktivit i těžební firmu, a položil tak základ největšího japonského průmyslného konglomerátu, který dnes tvoří 29 hlavních společností (včetně jednoho z nejsilnějších světových „bankovních domů“: The Bank of Tokyo – Mitsubishi UFJ). Pro tento typ průmyslných skupin, silně provázaných na politické špičky, jako i na úzké rodinné kruhy disponující převážnou částí finančních zdrojů země, se v Japonsku raného 20. století vžilo označeni „zaibatsu“.
Právě v tomto období se rozhodlo vedení rozvíjejícího se průmyslného „impéria“ Mitsubishi vstoupit i do perspektivní oblasti automobilové výroby. Výsledkem byl jeden z prvních japonských automobilů – Mitsubishi Model A z roku 1917. Malá skupina zákazníků schopných pořídit si, a provozovat vlastní vozidlo však dávala přednost renomovaným zámořským značkám, a tak první Mitsubishi zůstalo nadlouho i jediným. Návrat k výrobě aut je spojený až s obdobím militarizace země a vládní objednávkou na výrobu taktického armádního vozidla s pohonem 4x4. V rámci tohoto projektu vzniklo dnes už legendární Mitsubishi PX-33. Uvedený model, spolu se stíhacím letadlem Mitsubishi A6M „Zero“, patří zároveň k nejznámějším produktům firmy z období II. světové války. V prvých poválečných letech Mitsubishi pokračovalo hlavně ve výrobě užitkových vozidel, potřebných pro obnovu infrastruktury a průmyslu. K výrobě osobních aut, tentokrát už definitivně jako jedné z hlavních komodit koncernu, se Mitsubishi Heavy Industries vrátili v roku 1960 prostřednictvím mini-auta Mitsubishi 500. Následující léta, popisované jako „japonský ekonomický zázrak“ byli svědky dalšího rozvoje automobilové produkce, především pro potřeby domácího trhu. V této době se také od firmy Mitsubishi odděluje hodně podfirem.
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...