Mitsubishi |
Modely
Jméno | Výroba | Modelů |
Mitsubishi 3000GT | 1991 - 1997 | 8 |
Mitsubishi 500 | 1962 - 1967 | 6 |
Mitsubishi A10 | 1959 - 1962 | 4 |
Mitsubishi ASX | 2001 - 2012 | 3 |
Mitsubishi Carisma | 1996 - 2008 | 13 |
Mitsubishi Celeste | 1975 - 1982 | 19 |
Mitsubishi Challenger | 1996 - 1999 | 10 |
Mitsubishi Colt | 1968 - 2012 | 120 |
Mitsubishi Debonair | 1970 - 1991 | 17 |
Mitsubishi Delica Space Gear | 1995 - 1996 | 4 |
Mitsubishi Diamante | 1995 - 2005 | 14 |
Mitsubishi Dingo | 2002 - 2005 | 2 |
Mitsubishi Dion | 2000 - 2005 | 7 |
Mitsubishi Eclipse | 1996 - 2012 | 79 |
Mitsubishi eK | 2002 - 2005 | 4 |
Mitsubishi Endeavor | 2003 - 2011 | 30 |
Mitsubishi Field Guard | 1993 | 1 |
Mitsubishi FTO | 1994 - 1996 | 2 |
Mitsubishi Galant | 1969 - 2012 | 93 |
Mitsubishi Gaus | 1995 | 1 |
Historie Mitsubishi sahá do roku 1870, kdy Yataro Iwasaki založil stejnojmennou loďařskou společnost. Ještě před koncem 19. století přidal do portfolia svých podnikatelských aktivit i těžební firmu, a položil tak základ největšího japonského průmyslného konglomerátu, který dnes tvoří 29 hlavních společností (včetně jednoho z nejsilnějších světových „bankovních domů“: The Bank of Tokyo – Mitsubishi UFJ). Pro tento typ průmyslných skupin, silně provázaných na politické špičky, jako i na úzké rodinné kruhy disponující převážnou částí finančních zdrojů země, se v Japonsku raného 20. století vžilo označeni „zaibatsu“.
Právě v tomto období se rozhodlo vedení rozvíjejícího se průmyslného „impéria“ Mitsubishi vstoupit i do perspektivní oblasti automobilové výroby. Výsledkem byl jeden z prvních japonských automobilů – Mitsubishi Model A z roku 1917. Malá skupina zákazníků schopných pořídit si, a provozovat vlastní vozidlo však dávala přednost renomovaným zámořským značkám, a tak první Mitsubishi zůstalo nadlouho i jediným. Návrat k výrobě aut je spojený až s obdobím militarizace země a vládní objednávkou na výrobu taktického armádního vozidla s pohonem 4x4. V rámci tohoto projektu vzniklo dnes už legendární Mitsubishi PX-33. Uvedený model, spolu se stíhacím letadlem Mitsubishi A6M „Zero“, patří zároveň k nejznámějším produktům firmy z období II. světové války. V prvých poválečných letech Mitsubishi pokračovalo hlavně ve výrobě užitkových vozidel, potřebných pro obnovu infrastruktury a průmyslu. K výrobě osobních aut, tentokrát už definitivně jako jedné z hlavních komodit koncernu, se Mitsubishi Heavy Industries vrátili v roku 1960 prostřednictvím mini-auta Mitsubishi 500. Následující léta, popisované jako „japonský ekonomický zázrak“ byli svědky dalšího rozvoje automobilové produkce, především pro potřeby domácího trhu. V této době se také od firmy Mitsubishi odděluje hodně podfirem.
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...