Maserati |
Modely
Jméno | Výroba | Modelů |
Maserati 8CLT | 1950 | 1 |
Maserati A6 | 1946 - 1947 | 2 |
Maserati A6G | 1947 - 1956 | 20 |
Maserati A6GCM | 1953 | 1 |
Maserati A6GCS | 1948 - 1953 | 4 |
Maserati Auge | 1995 | 1 |
Maserati Barchetta Straale | 1991 | 1 |
Maserati Bi Turbo | 1982 - 1986 | 6 |
Maserati Boomerang | 1972 | 1 |
Maserati Bora | 1971 - 1979 | 10 |
Maserati Coupe | 2002 - 2008 | 10 |
Maserati Ghibli | 1966 - 2022 | 38 |
Maserati Gran Turismo | 2013 | 5 |
Maserati Gran Turismo 3500 | 1957 - 1959 | 2 |
Maserati GranSport | 2006 - 2009 | 7 |
Maserati GranTurismo | 2009 - 2022 | 34 |
Maserati GT | 2007 | 2 |
Maserati GT 3500 | 1958 | 1 |
Maserati Indy | 1968 - 1974 | 9 |
Maserati Khamsin | 1973 - 1982 | 10 |
Maserati je známý italský výrobce sportovních a závodních vozů. Firmu založili bratři tohoto příjmení v roce 1914 v Boloni. Sídlo i továrna se současné době nachází v Modeně. Patří koncernu Fiat, respektive jeho součásti Alfě Romeo.
Bratři Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto a Mario byli automobilovými nadšenci už od počátku 20. století. Alfieri, Bindo a Ernesto stavěli závodní vozy ve firmě Diatto v Turíně. V roce 1926 Diatto ukončil výrobu závodních aut, což vedlo k odchodu už tehdy uznávaného Alfieriho do rodinné firmy jeho bratrů a tím i ke vzniku prvních vozů pod značkou Maserati. Hned s jedním z prvních postavených vozů vyhrál Alfieri závod Targa Florio 1926. Společnost Maserati začala vyrábět vozy se čtyřmi, šesti, osmi a šestnácti válci (což byly ve skutečnosti dva soubežně postavené osmiválce). Mario, který byl především umělec, je považován za tvůrce loga společnosti: stylizovaného Neptunova trojzubce. Ačkoliv nadaný Alfieri zemřel v roce 1932, stavěli Bindo, Ernesto a Ettore vozy vyhrávající různé závody až do roku 1937, kdy své akcie prodali rodině Orsi.
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...