Maserati |
Modely
Jméno | Výroba | Modelů |
Maserati 124 | 1973 | 1 |
Maserati 150S | 1955 | 1 |
Maserati 151 | 1962 - 1965 | 4 |
Maserati 228 | 1984 - 1989 | 6 |
Maserati 250 | 1954 - 1959 | 9 |
Maserati 300 | 1956 - 1958 | 3 |
Maserati 3200 GT | 2001 | 2 |
Maserati 3500 | 1957 - 1964 | 10 |
Maserati 350S | 1956 - 1958 | 3 |
Maserati 4 | 1941 - 1949 | 6 |
Maserati 420 | 1959 - 1990 | 10 |
Maserati 420M | 1958 | 1 |
Maserati 430 | 1989 | 1 |
Maserati 450 | 1956 - 1958 | 3 |
Maserati 4CL | 1942 - 1947 | 3 |
Maserati 4CLT | 1950 | 1 |
Maserati 5000 GT | 1960 - 1964 | 5 |
Maserati 6C | 1946 | 1 |
Maserati 8 | 1941 - 1945 | 3 |
Maserati 8CL | 1942 - 1943 | 2 |
Maserati je známý italský výrobce sportovních a závodních vozů. Firmu založili bratři tohoto příjmení v roce 1914 v Boloni. Sídlo i továrna se současné době nachází v Modeně. Patří koncernu Fiat, respektive jeho součásti Alfě Romeo.
Bratři Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto a Mario byli automobilovými nadšenci už od počátku 20. století. Alfieri, Bindo a Ernesto stavěli závodní vozy ve firmě Diatto v Turíně. V roce 1926 Diatto ukončil výrobu závodních aut, což vedlo k odchodu už tehdy uznávaného Alfieriho do rodinné firmy jeho bratrů a tím i ke vzniku prvních vozů pod značkou Maserati. Hned s jedním z prvních postavených vozů vyhrál Alfieri závod Targa Florio 1926. Společnost Maserati začala vyrábět vozy se čtyřmi, šesti, osmi a šestnácti válci (což byly ve skutečnosti dva soubežně postavené osmiválce). Mario, který byl především umělec, je považován za tvůrce loga společnosti: stylizovaného Neptunova trojzubce. Ačkoliv nadaný Alfieri zemřel v roce 1932, stavěli Bindo, Ernesto a Ettore vozy vyhrávající různé závody až do roku 1937, kdy své akcie prodali rodině Orsi.
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...