PSA vyvíjí novou hybridní pohonnou soustavu
Společnosti PSA Peugeot Citroën zaúkolovaly do vývoje novinky své strategické partnery Bosh a Faurecia. Relativně jednoduchý systém se skládá z klasického spalovacího motoru, speciální převodovky s kompresorem vzduchu, hydromotorem a tlakové nádoby na vzduch.
V základním režimu auto funguje jako klasické - se spalovacím motorem. V hybridním režimu pak běží spalovací motor a stlačený vzduch současně roztáčí hydromotor, který je přes speciální spojku spojený s převodovkou auta. A v čistě vzduchovém režimu ZEV (Zero Emission Vehicle) spalovací motor neběží a kola auta pohání jen stlačený vzduch. Ve všech režimech může fungovat rekuperace energie, v tomto případě stlačování vzduchu kompresorem do tlakové nádoby. Při delší jízdě z kopce se navíc účinek rekuperace může zvýšit.
Výhodou tohoto mechanického systému je nižší konstrukční náročnost než u elektrohybridu a možnost jeho zabudování do současných aut. Přitom není třeba auto komplexně přestavovat ani zvyšovat jeho hmotnost. Společnosti pracující na \"air-hybrid\" technologiích slibují průměrnou kombinovanou spotřebu 2,9 litru na 100 km. Nový typ hybridní soustavy se vejde do malých aut i do větších užitkových vozů. Součástky by navíc měly být snadno recyklovatelné.
Autor: herulinka
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...